Vår Plan

JOYMO er en norsk innovasjon. Vi har utviklet en livestreaming- og videoanalyseplattform. Vår innovasjon vil hjelpe klubber med å livestreame billig og enkelt, og på en måte som genererer inntekt til klubben.

Vår plattform muliggjør livestreaming for alle breddeidrettens organisasjoner. Hvilken som helst sport, til hvilken som helst tid, for alle fans.

Sammen med idretten, kan vi skape en bærekraftig og en betydelig inntektskilde til idrettsklubber rundt i verden.

Hvordan fungerer det?

JOYMO kan brukes av alle typer idrettslag- og klubber, uavhengig av nivå.

Vi tilpasser vårt utstyr og system til hver klubb, slik at klubben på enkel måte kan filme og livestreame kamper.

Livestreaming betyr at du strømmer en kamp direkte. Treneren bestemmer i forkant om en kamp skal livestreames. De oppretter en lenke via JOYMO Live-nettsiden, som fans kan klikke på og åpne i nettleseren eller i Live-appen.

Linken kan enkelt bli sendt ut via SMS, Facebook, Spond eller Twitter. Klubben bestemmer.

Fansen klikker, betaler og ser.

Generer inntekt tilbake til klubben

Vi har funnet en måte å hjelpe klubber og lag til å generere inntekt tilbake til klubben. JOYMO digitaliserer idretten, og vi gjør det i samarbeid med norsk idrett.

Klubben kan generere inntekt gjennom å livestreame kamper til fans som ikke kan være til stede. Fans kjøper en kampbillett via klubbens tilgjengelige lenke. Ved at fans kjøper kampbilletter vil det medføre inntekter tilbake til klubbkassa.

Finn ut hvor mye din klubb kan tjene med JOYMO ved å bruke vår inntektskalkulator

Vi estimerer at din klubb kan tjene 51 865 NOK per sesong med JOYMO Livestream

Kontakt oss
*utregningene er et estimat, ekskl. moms. Dette er basert på en sesong som varer i 36 uker og med en pris på kampbillett til 39 kroner.

5 tips til å få flere seere til dine livestreams med JOYMO

Du må gjøre andre oppmerksomme på din livestream, vise hvor og hvordan de kan få tilgang.

Under finner du fem tips som kan hjelpe deg å få flere seere til dine livestreams. Det er viktig å huske på at det kan ta noe tid før du oppnår dine ønskede resultater. Men følger du disse tipsene vil du se at seerantallet øker.

Under tipsene finner du en kort og enkel to-do liste til deg.

  1. Planlegg Livestreams Minimum 7 Dager før Kamp

    Ved å planlegge en livestream minimum 7 dager før en kamp, gjør at du får informert mange om at du skal livestreame. Når du har planlagt livestreamen, del lenken på Facebook og Spond.

  2. Snakk med Spillerne Dine

    Du vet hvorfor folk elsker fotballsesongen? For da får de sett favorittlaget spille hver uke. Å livestreame dine kamper kontinuerlig hjelper dine seere å huske på streamen.

    Send ut lenken på din Facebook-chat, Spond-chat eller hvilken som helst chat og fortell spillerne at de skal informere foreldre og besteforeldre.

    Et godt tips er å minne spillerne dine på at de skal informere foreldre 2 uker før kampen, 1 uke før kampen og samme dagen som kampen spilles.

  3. Word of Mouth

    Snakker du med foreldrene? Fortell dem at kampen skal livestreames. Det er en god idé å informere foreldrene. De kan da informere besteforeldre, onkler og tanter. Gjerne 7 dager før, 3 dager før og samme dagen det skal livestreames.

  4. Promoter Livestreams i Forkant

    Har du en Facebook-side for alle i klubben? Post lenken der, så mange ganger du kan. Jo flere ganger du minner andre på livestreamen, jo flere seere får du.

    Har klubben en hjemmeside? Post lenken der. E-post, sosiale medier og promotere på hjemmesiden er de mest effektive måtene å promotere.

    Apropos sosiale medier - det finnes ingen bedre måte å promotere livestreamene på enn sosiale medier. Planlegg livestreams i forkant. En fin tommelfingerregel er å annonsere livestreamen minimum én uke i forkant. Ved å oppdatere seerne dine på Facebook, Spond og hjemmesiden gjør at de alltid er informert og oppdatert hvor og når de skal logge inn for å se.

  5. Lag din Egen Facebook-side

    Sosiale medier er et effektivt verktøy for å skape oppmerksomhet rundt din livestream. Dersom du ikke allerede har det, lag en Facebook-side for din klubb eller ditt lag.

    Forskjellen på din personlige Facebook-profil og en Facebook-side er at du ikke trenger å bli "venn" med alle som "liker" siden din. Når en bruker gjør det, vil de alltid bli oppdatert når du legger ut noe, som for eksempel lenken til din livestream.

TO-DO

Tipsene over kan være svært hjelpsomme når du ønsker å øke seerantallet på dine livestreams.

Men disse 5 punktene er avgjørende

  1. Planlegg i forkant

  2. Send ut informasjon på alle kanaler du har

  3. Få spillerne dine til å fortelle foreldre

  4. La alle få vite at klubben genererer inntekt

  5. Fortell alle om lenken minimum tre ganger før kampen starter